Ibland blir det inte som man tänkt sig

Var ju som sagt meningen att vi skulle åkt till ikea i lördags, men så blev det inte för min del.
Mamma ringde klockan 9 på morgonen och frågade efter Felicias fyra sista siffror.
Dom skulle åka upp till akuten då hon inte hade ätit, druckit eller kissat sen i fredags. Hon hade bara fått i sig en välling flaska på kvällen på fredagen.... och hon åt inget hemma innan hon åkte dit.
Sedan ringer dom upp igen och säger att det blir nog Falun för hon kan knappt andas själv.

Så jag ringde Emelie och bad henne skjutsa upp mig till akuten. När vi väl kommer dit så har Felicia precis fått tabletter och andas i inalatorn. Det togs prover som visade att det var en infektion.... en vanlig förkylning som även satt sig rejält på luftrören. Det vart remiss till Falun på en gång.

Så det var bara att packa in sig i bilen och åka upp. Väl framme i Falun så blir vi inlaggda, eget rum vilket jag var väldigt glad för. Men Felicia fick inte gå ut och leka i hallen med dom andra barnen, dom fick inte bli smittade. Så det var bara att roa en sjuk och mycket trött liten dam inne på rummet. (vilket inte var det lättaste)
Hon hade ju inte sovit något alls natten innan.

Hon fick andas i inalatorn var tredje timme fram till 19.00.
Sedan var det bara att försöka få henne att sova..... efter mycket slit så somnade hon iaf klockan 00.00
Sedan var dom in och tittade till henne klockan 01.00.
Efter det så somnade jag, men när klockan var 20 över 1 så kommer dom in och säger att vi måste byta rum. Så det var bara att gå upp och plocka i hop alla saker och in i det nya rummet.
Där låg man vaken ett par timmar innan man somnade igen. Hann iaf sova lite innan Felicia vaknade halv 6 och vägrade att somna om.


Men nu så är vi hemma igen och det tackar jag för. Var nyss ner och badade med damen sen när vi kom upp och pyjamasen åkte på ville hon gå och lägga sig. Så nu ligger hon snällt i sin säng och sover. Nu ska jag slänga mig i soffan och ta igen denna natt.

Ha det bra alla där ute !!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0